FAQ | The Apartments Company

FAQ

Her finner du våre oftest stilte spørsmål - og kanskje svaret på det du lurer på? Hvis ikke; ta kontakt med oss :-)

FAQ

Her finner du våre oftest stilte spørsmål - og kanskje svaret på det du lurer på? Hvis ikke; ta kontakt med oss :-)

Spør oss!

Lurer du på noe? Vi vil gjerne høre fra deg. Ta kontakt med oss, eller sjekk ut våre ofte stilte spørsmål. Her finner du våre FAQ (Frequently Asked Questions).

Har du spørsmål til oss eller et godt tips? Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller e-post, eller del gjerne dine spørsmål, kommentarer og innspill med oss på vår Facebookside.

Sikkerhet

Alle våre bygårder følger norsk lov for brannsikring, men kan være ulikt utstyrt mht brannslukningsutstyr.

  • Det vil enten være brannslukningsapparat i hver leilighet, eller brannslange i leiligheten eller korridoren.
  • Alle bygg er tilkoblet felles brannanlegg som varsler alle beboere, vaktselskap, eier eller brannvesenet.
  • Leietaker er ansvarlig for å opptre aktsomt ved matlaging, bruk av åpen ild osv. Leilighetene er utstyrt med komfyrvakt som må anses som et tillegg til din egen aktsomhet ved bruk av komfyr.
  • Ved falske alarmer utløst av leietaker påløper det utrykningskostnader fra brannvesenet.

Det vil være installert elektronisk stopping av vann i de lokaler dette er pålagt. Eksempler på dette kan være varmtvannstanker, oppvaskmaskiner og vaskemaskiner.

Dersom det er en lekkasje vil en alarm gå av, vannet stoppes og leietaker må informere utleier om hendelsen.

Det er beboernes ansvar at utgangsdører lukkes etter siste gjest. Alle bygg er skallsikret med godkjent lås i hoveddør og inngangsdører.

Det er i tillegg ringeklokker med tale og/eller video i alle bygg for å kunne se/høre de som ringer på fra gatenivå.