Spør oss!

Lurer du på noe? Ta kontakt med oss, eller sjekk ut vår FAQ. Vi vil gjerne høre fra deg, så del gjerne dine spørsmål, kommentarer og innspill med oss på Facebook, telefon eller e-post.

Har du spørsmål til oss eller et godt tips? Del det gjerne med oss på vår Facebookside. Du er også hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på telefon eller e-post. 

Her finner du våre FAQ (Frequently Asked Questions):

1. Hvordan booker jeg en leilighet?

Det er flere måter å komme i kontakt med oss på slik at vi kan hjelpe deg med din reservasjon.

2. Innsjekk & utsjekk

Vi har to muligheter for innsjekk i våre leiligheter.

1. Vi møter deg på adressen du skal bo, og avtaler da et tidspunkt for ankomst.

2.  Du kan etter avtale komme til vår resepsjon i Parkveien 21/23. og få nøklene.

MOBIL RESEPSJON:

Vi opererer med mobil resepsjon og våre gjester må derfor ringe oss på tlf (+47) 4014 1111 senest en time før ankomst. Dette for å avtale tidspunkt med resepsjonisten for overlevering av nøkler. Tid for innsjekk: før kl. 23:00. 

ANKOMST OG AVREISE:

Leiligheten vil normalt være tilgjengelig fra kl. 15:00 på ankomstdagen. Tidligere ankomst kan avtales mot et tillegg i prisen - ta kontakt med oss for informasjon. Dersom du har ankomst etter våre åpningstider, ta kontakt med oss i vår kontortid for å avtale nøkkeloverlevering. 

NB! Våre gjester må fremvise gyldig ID, samt betalingskortet bookingen er betalt med.

Ved avreise skal leiligheten forlates kl. 12:00 og nøklene legges igjen på anvist sted. På avreisedagen skal:

  • kjeler og kasseroller vaskes opp
  • annen oppvask settes inn i oppvaskmaskinen
  • søppel settes ut i anvist område  

I alle våre leiligheter er det selvhushold. Det betyr at du som gjest hos oss har ansvar for at dette er i orden og at leiligheten ser bra ut ved avreise. 

RESEPSJONENS ÅPNINGSTIDER:

Ring oss på (+47) 4014 1111 for å sjekke at vi er inne.

Mandag – Fredag      09:00 – 21:00 (innsjekk frem til 23:00)

Lørdag og Søndag      14:00 – 21:00 (innsjekk frem til 23:00) 

3. Aldersgrense

Det er 23 års aldersgrense for å booke og bo i våre leiligheter uten foresatte. Våre resepsjonister vil sjekke legitimasjon og kan avvise gjester som ikke oppfyller kravene til aldersgrensen. Leiligheter som er forhåndsbetalt vil i slike tilfeller ikke refunderes. Ta kontakt med oss på info@theaptco.no hvis du har spørsmål vedrørende vår aldersgrense. Barnefamilier er hjertelig velkommen hos oss, og vi har mange gode alternativer og leilighetstyper.

4. Hvilke husregler gjelder?

  • Våre leiligheter ligger i boligområder og vanlige husregler for leiegårder gjelder. 
  • The APARTMENTS company må av sikkerhetsmessige årsaker ha oversikt over alle gjester som skal overnatte i våre leiligheter, og det er kun det antall gjester som det er bestilt for som kan bo hos oss. Sikkerhetslister over gjester kan fremvises til f.eks brannvesen/politi om hendelser skulle oppstå.
  • Våre gjester vil bli avkrevd dokumentasjon (ID) på at de gjester som overnatter samsvarer med informasjon på bestillingen. Det kan forekomme depositum på leilighetene for å sikre mot eventuelle mislighold eller ødeleggelser.
  • Det skal være ro mellom kl 22:00-08:00 og det er ikke tillatt å ha fester i våre leiligheter.
  • Det er 23 års aldersgrense for å booke leilighet alene, barn som er yngre kan selvsagt bo sammen med sine foreldre.
  • I tilfeller hvor det fremkommer naboklager eller leietaker ikke behandler leiligheten til vanlig beboelse kan leietaker bli bortvist fra leiligheten uten kompensasjon.  

5. Sikkerhet 

BRANN

Alle våre bygårder følger norsk lov for brannsikring, men kan være ulikt utstyrt mht brannslukningsutstyr.

  • Det vil enten være brannslukningsapparat i hver leilighet, eller brannslange i leiligheten eller korridoren.
  • Alle bygg er tilkoblet felles brannanlegg som varsler alle beboere, vaktselskap, eier eller brannvesenet.
  • Leietaker er ansvarlig for å opptre aktsomt ved matlaging, bruk av åpen ild osv. Leilighetene er utstyrt med komfyrvakt som må anses som et tillegg til din egen aktsomhet ved bruk av komfyr.
  • Ved falske alarmer utløst av leietaker påløper det utrykningskostnader fra brannvesenet.

VANNSKADER

Det vil være installert elektronisk stopping av vann i de lokaler dette er pålagt. Eksempler på dette kan være varmtvannstanker, oppvaskmaskiner og vaskemaskiner. Dersom det er en lekkasje vil en alarm gå av, vannet stoppes og leietaker må informere utleier om hendelsen.

INNGANGSPARTIER

Det er beboernes ansvar at utgangsdører lukkes etter siste gjest. Alle bygg er skallsikret med godkjent lås i hoveddør og inngangsdører. Det er i tillegg ringeklokker med tale og/eller video i alle bygg for å kunne se/høre de som ringer på fra gatenivå.

6. Betalingsbetingelser

Betaling av oppholdet skjer før eller ved ankomst, og eventuell fakturering skal være avtalt på forhånd. Vi aksepterer følgende betalingskort:

  • Diners
  • JCB
  • MasterCard/Eurocard
  • Visa

Våre samarbeidspartnere på betalingskort/-løsninger:

 

The APARTMENTS company er autorisert som hotell, og har derfor rett til å be om fullstendige kredittkortopplysninger slik at avtalt beløp registreres som depositum eller betaling for oppholdet.

7. Depositum

For alle bestillinger som ikke er garantert av et firma med gyldig firmaavtale med oss, forbeholder vi oss retten til å kreve depositum ved innsjekk.

Depositumet kan varierer med hensyn til lengde på oppholdet og type leilighet. Ta kontakt med oss på mail eller telefon for mer informasjon. Tilbakebetaling av depositum skjer via vår bank. Avhengig av hvilken bank som benyttes kan det ta noen dager å få depositumet tilbake på konto. Et depositum skal kunne dekke opp for manglende betaling og skader på leiligheten.

8. Hvilke avbestillingsregler gjelder?

Når du foretar din bestilling, vil du få oversendt våre avbestillingsregler. Disse avhenger av hvor lenge din reservasjon gjelder for.  Sjekk din reservasjon for oppdaterte avbestillingsregler.

Bestillinger som ikke er garantert med kredittkort vil automatisk bli kansellert kl. 16:00 på ankomstdagen. Dersom du vet at du har ankomst etter kl. 16:00 må du garantere for bestillingen med et kredittkort. Ta kontakt med oss på (+47) 4014 1111 eller info@theaptco.no for å avklare din ankomst.

AVBESTILLINGSREGLER & GEBYR:

For avbestilling gjelder følgende regler:

OPPHOLDETS LENDGE:

AVBESTILLING MÅ SKJE (for å unngå gebyr):

GEBYR:

1-7 dager Kl. 16:00 dagen før ankomst eller under oppholdet Tilsvarende 1 døgn; det samme gjelder ved «no show»
7-21 dager 3 dager før ankomst eller under oppholdet Tilsvarende 3 døgn; det samme gjelder ved «no show»
21 + dager  7 dager før ankomst eller under opphold Tilsvarende 7 døgn: det samme gjelder ved «no show»
Langtidsleie (+1 år) 1 måned før ankomst eller under oppholdet  Tilsvarende 1 måned; det samme gjelder ved «no show»

 

  • For gruppebooking gjelder egne regler avhengig av omfang.
  • For reservasjoner som er forhåndsbetalt/booket via tredjepart, gjelder egne regler.
  • For enkelte priskoder gjelder egne avbestillingsregler med ingen refusjon ved kanselleringer/endringer, som f.eks. web-deals, booking.com, hotels.com osv.

For mer informasjon ta kontakt med vår resepsjon i åpningstiden, eller send oss en mail på info@theaptco.no.

9. Hvordan fungerer online booking?

Ved reservasjon via vår «online» booking, registrerer man navn og brukerinformasjon. Ved innlogging vil du finne igjen din reservasjon, kunne gjøre avbestillinger, se hvor mange døgn du har booket hos oss – og selvsagt gjøre nye bookinger.

Har du ingen profil hos oss fra før, oppretter du dette når du bestiller leilighet.

Når du gjør reservasjoner via oss, på e-post eller telefon, registrerer vi din kontaktinformasjon slik at det blir enklere å gjøre fremtidige reservasjoner. 

10. Jeg får feilmeldinger

Ved registrering i vårt bookingsystem kan dessverre feilmeldinger forekomme. Ta kontakt med oss dersom du skulle oppleve dette, så vil vårt team gjøre sitt beste for å rette opp feilen så raskt som mulig.

Gjelder det booking eller tekniske problemer?

Send oss en mail på info@theaptco.no eller ring på (+47) 4014 1111

11. Jeg finner ingen ledig leilighet på det tidspunktet jeg ønsker

Det kan være ulike årsaker til at du ikke finner ledig leilighet akkurat på de datoene du ønsker. Ta kontakt med oss på telefon (+47) 4014 1111 eller på mail info@theaptco.no om du opplever dette, så skal vi forsøke å hjelpe.

12. Er det heis i bygget?

Praktisk informasjon om alle våre bygårder og leilighetstyper finner du i oversikten over våre apartments.

13. Er det tillatt å røyke?

Det er røykeforbud i alle våre apartments og vi oppfordrer deg til å ta hensyn til andre gjester ved røyking på balkong, i bakgård, ved inngangspartier osv. Dersom røyking forekommer i leiligheten, vil du som gjest bli avkrevd et gebyr. 

14. Må jeg ta med sengetøy og håndklær?

Når du ankommer en av våre apartments, vil det være ferdig oppredde senger samt håndklær til det antall gjester leiligheten er reservert for. I tillegg vil du finne et «startkit» med toalettpapir, såpe og shampo på badet. For gjester som bor hos oss mer enn 7 dager vil skifte sengetøy og håndklær en gang i uken. 

Det er mulig å leie sengetøy og håndklær utover dette. Det er ellers selvhushold på resterende husholdningsartikler.

15. Vaskes og ryddes leiligheten under oppholdet?

Det er tilrettelagt slik at du selv kan holde leiligheten ren, med utstyr som støvsuger, mopp og kluter. Det er også mulig å kjøpe vask ukentlig eller hver 14 dag fra oss, dersom det er ønskelig. Våre priser er basert på at leiligheten er holdt ryddig og at det er foretatt normalt daglig renhold. Ved opphold over 6 måneder tilkommer det et gebyr for flyttevask. 

16. Hjelp oss å ta vare på miljøet

Vi i The APARTMENTS company ønsker å ta vare på miljøet sammen med våre gjester. Vi ber om at alle gjester følger leilighetenes instruksjoner om avfallshåndtering og legger til rette for å benytte egnede beholdere for avfall.

I våre containere kan det kastes følgende fraksjoner:

  • Matavfall
  • Plastikk
  • Restavfall

- Papir og papp legges i egne containere.
- Glass og metall leveres til nærmeste gjenbrukscontainer i nærområdet.
- Panteflasker kan settes igjen i leiligheten.

Vi henstiller alle våre gjester om å holde en fornuftig temperatur i leiligheten og lufte uten unødvendig bruk av energi. Takk for at du hjelper oss å ta vare på miljøet :)

 

Våre apartments

Velkommen til en av våre 180 fullt møblerte leiligheter i Oslo. De finnes i ulike størrelser - alle med sentral beliggenhet. Ta en titt på mulighetene våre, og kontakt oss for et pristilbud.

Se alle våre leiligheter

INNSJEKK

15:00 – 23:00 (alle dager)*

Vi har mobil resepsjon. Det betyr at vi møter deg for overlevering av nøkler. NB! Ring oss senest 1 time før din ankomst.


House of ConsultingRing oss for avtale
Tlf: (+47) 4014 1111

*Ved behov for innsjekk utenom ordinære tider, kontakt oss i vår kontortid for avtale.

KONTORTID

09:00 – 21:00 (man. til fre.)

14:00 – 21:00  (lør. og søn.) 


Besøksadresse:
Parkveien 21/23
0352 Oslo

Tlf: (+47) 4014 1111