FAQ

Spørsmål og svar

Her finner du våre oftest stilte spørsmål – og kanskje svaret på det du lurer på? Hvis ikke; ta kontakt med oss.

Lurer du på noe? Vi vil gjerne høre fra deg. Ta kontakt med oss, eller sjekk ut våre ofte stilte spørsmål. 

Har du spørsmål til oss eller et godt tips? Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller e-post, eller del gjerne dine spørsmål, kommentarer og innspill med oss på vår Facebookside.

BOOKING

Velkommen innom vår resepsjon i Josefines gate 30 for å ta en prat om hva vi kan hjelpe deg med, eller sjekk gjerne tilgjengelighet ved å kontakte oss direkte. Da kan vi bedre se på ditt behov for beliggenhet, type apartment, lengde på opphold osv. Du kan:

Det er 23 års aldersgrense for å booke og bo i våre leiligheter uten foresatte. Våre resepsjonister vil sjekke legitimasjon, og kan avvise gjester som ikke oppfyller kravene til aldersgrensen.

Leiligheter som er forhåndsbetalt vil i slike tilfeller ikke refunderes. Ta kontakt med oss på info@theaptco.no hvis du har spørsmål vedrørende vår aldersgrense. Barnefamilier er hjertelig velkommen hos oss, og vi har mange gode alternativer og leilighetstyper.

Det kan være ulike årsaker til at du ikke finner ledig leilighet akkurat på de datoene du ønsker. Om du opplever dette, skal vi forsøke å hjelpe deg.

Ta kontakt med oss på telefon (+47) 40141111 eller på e-post info@theaptco.no, så hjelper vi deg.

ANKOMST OG AVREISE

Leiligheten vil normalt være tilgjengelig fra kl. 15:00 på ankomstdagen. Tidligere ankomst kan avtales mot et tillegg i prisen – ta kontakt med oss for informasjon. Dersom du har ankomst etter våre åpningstider, ta kontakt med oss i vår kontortid for å avtale nøkkeloverlevering.

NB! Våre gjester må fremvise gyldig ID, samt betalingskortet bookingen er betalt med.

Vi har to muligheter for innsjekk i våre leiligheter:

1. Vi møter deg på adressen du skal bo, og avtaler da et tidspunkt for ankomst.

2. Du kan etter avtale komme til vår resepsjon i Josefines gate 30 og få nøklene.

Ved avreise skal leiligheten forlates kl. 11:00 og nøklene legges igjen på anvist sted.

På avreisedagen skal:

  • kjeler og kasseroller vaskes opp
  • annen oppvask settes inn i oppvaskmaskinen
  • søppel settes ut i anvist område

I alle våre leiligheter er det selvhushold. Det betyr at du som gjest hos oss har ansvar for at dette er i orden og at leiligheten ser bra ut ved avreise.

Det er tilrettelagt slik at du selv kan holde leiligheten ren, med utstyr som støvsuger, mopp og kluter. Det er også mulig å kjøpe vask ukentlig eller hver 14 dag fra oss, dersom det er ønskelig.

Våre priser er basert på at leiligheten er holdt ryddig og at det er foretatt normalt daglig renhold. Ved opphold over 6 måneder tilkommer det et gebyr for flyttevask.

Ring oss på (+47) 40141111 for å sjekke at vi er inne.

Åpningstider:

Mandag – fredag 09:00 – 18:00
(innsjekk fra 15.00 til 18:00)*

Lørdag og søndag 14:00 – 18:00
(innsjekk fra 15.00 til 18:00)*

*frem til kl 23:00 etter avtale.

Du finner resepsjonen vår i Josefines gate 30. Vi opererer med mobil resepsjon og våre gjester må derfor ringe oss på
telefon (+47) 40141111 senest en time før ankomst.

Dette for å avtale tidspunkt med vår resepsjonist for overlevering av nøkler.

Tid for innsjekk: Før kl. 18:00 (frem til kl 23:00 etter avtale).

Her finner du kontaktinformasjon og våre åpningstider.

BETALINGSBETINGELSER

Betaling av oppholdet skjer før eller ved ankomst, og eventuell fakturering skal være avtalt på forhånd.

Vi aksepterer følgende betalingskort:

  • Diners
  • JCB
  • MasterCard/Eurocard
  • Visa
  • Amex

The APARTMENTS company er autorisert som hotell, og har derfor rett til å be om fullstendige kredittkortopplysninger slik at avtalt beløp registreres som depositum eller betaling for oppholdet.

For alle bestillinger som ikke er garantert av et firma med gyldig firmaavtale hos oss, forbeholder vi oss retten til å kreve depositum ved innsjekk.

Depositumet kan variere med hensyn til lengde på oppholdet og type leilighet. Ta kontakt med oss på mail eller telefon for mer informasjon.

Tilbakebetaling av depositum skjer via vår bank. Avhengig av hvilken bank som benyttes, kan det ta noen dager å få depositumet tilbake på konto. Et depositum skal kunne dekke opp for manglende betaling og skader på leiligheten.

Når du foretar din bestilling, vil du få oversendt våre avbestillingsregler. Disse avhenger av hvor lenge din reservasjon gjelder for. Sjekk din reservasjon for oppdaterte avbestillingsregler.

Bestillinger som ikke er garantert med kredittkort vil automatisk bli kansellert kl. 16:00 på ankomstdagen. Dersom du vet at du har ankomst etter kl. 16:00 må du garantere for bestillingen med et kredittkort.

Ta kontakt med oss på telefon (+47) 40141111 eller på mail info@theaptco.no for å avklare din ankomst.

UNDER OPPHOLDET

Praktisk informasjon om alle våre bygårder og leilighetstyper finner du på våre leilighetssider.

Det er røykeforbud i alle våre leiligheter og vi oppfordrer deg til å ta hensyn til andre gjester ved røyking på balkong, i bakgård, ved inngangspartier osv. Dersom røyking forekommer i leiligheten, vil du som gjest bli avkrevd et gebyr.

Når du ankommer en av våre «fully serviced apartments», vil det være ferdig oppredde senger, samt håndklær til det antall gjester leiligheten er reservert for. I tillegg vil du finne et «startkit» med toalettpapir, såpe og shampo på badet. For gjester som bor hos oss mer enn 7 dager vil vi skifte sengetøy og håndklær en gang i uken.

Det er mulig å leie sengetøy og håndklær utover dette. Det er ellers selvhushold på resterende husholdningsartikler.

I alle våre leiligheter er det selvhushold. Det betyr at du som gjest hos oss har ansvar for at dette er i orden og at leiligheten ser bra ut ved avreise.

Det er tilrettelagt slik at du selv kan holde leiligheten ren, med utstyr som støvsuger, mopp og kluter. Det er også mulig å kjøpe vask ukentlig eller hver 14 dag fra oss, dersom det er ønskelig.

Våre priser er basert på at leiligheten er holdt ryddig og at det er foretatt normalt daglig renhold. Ved opphold over 6 måneder tilkommer det et gebyr for flyttevask.

Vi i The APARTMENTS company ønsker å ta vare på miljøet sammen med våre gjester. Vi ber deg om å følge leilighetens instruksjoner om avfallshåndtering, og vi legger til rette for å benytte egnede beholdere for avfall.

I våre containere kan det kastes følgende:

  • Matavfall
  • Plastikk
  • Restavfall

Papir og papp legges i egne containere.

Glass og metall leveres til nærmeste gjenbrukscontainer i nærområdet. Panteflasker kan settes igjen i leiligheten.

Vi henstiller alle våre gjester om å holde en fornuftig temperatur i leiligheten og lufte uten unødvendig bruk av energi.

Takk for at du hjelper oss å ta vare på miljøet 🙂

SIKKERHET

Alle våre bygårder følger norsk lov for brannsikring, men kan være ulikt utstyrt mht brannslukningsutstyr.

  • Det vil enten være brannslukningsapparat i hver leilighet, eller brannslange i leiligheten eller korridoren.
  • Alle bygg er tilkoblet felles brannanlegg som varsler alle beboere, vaktselskap, eier eller brannvesenet.
  • Leietaker er ansvarlig for å opptre aktsomt ved matlaging, bruk av åpen ild osv.
  • Leilighetene er utstyrt med komfyrvakt som må anses som et tillegg til din egen aktsomhet ved bruk av komfyr.
  • Ved falske alarmer utløst av leietaker påløper det utrykningskostnader fra brannvesenet.

Det vil være installert elektronisk stopping av vann i de lokaler dette er pålagt. Eksempler på dette kan være varmtvannstanker, oppvaskmaskiner og vaskemaskiner.

Dersom det er en lekkasje i en leilighet, vil en alarm gå av, vannet stoppes og leietaker må informere utleier om hendelsen.

Det er beboernes ansvar at utgangsdører lukkes etter siste gjest. Alle bygg er skallsikret med godkjent lås i hoveddør og inngangsdører.

Det er i tillegg ringeklokker med tale og/eller video i alle bygg for å kunne se/høre de som ringer på fra gatenivå.

Våre husregler

For at alle våre gjester skal få et hyggelig opphold, har vi noen retningslinjer vi håper du vil hjelpe oss å følge:

  • Våre leiligheter er røykfrie
  • La dyrene være igjen hjemme
  • Vi setter pris på at du ikke inviterer til fest
  • Alle som overnatter i våre leiligheter må av sikkerhetsmessige grunner være registrert hos oss
  • For å bestille og bo hos oss må du være fylt 23 år
  • Mellom kl 22:00 og 08:00 skal det være stille

Her finner du oss:

Josefines gate 30, 0351 Oslo

Kontakt oss

Har du spørsmål til oss, lurer du på noe om leilighetene våre eller ønsker du et pristilbud? Fyll inn vårt kontaktskjema eller ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.